Friday 1 March 2013

Provokasi isu nama Allah punca pergaduhan

MARANG: Pemuda PAS menafikan insiden pergaduhan di Bukit Cempedak baru-baru akibat dari penubuhan cawangan penaja Umno di situ tetapi adalah kerana pemasangan kain rentang yang melampau dan memfitnah.


(Soadah Yatim, isteri kepada Muhamad Musa, salah seorang yang ditahan reman hadir ke IPD Polis Marang dalam keadaan kaki kanannya
terseliuh.)



Ketua Pemuda PAS Marang, Mohamad Khalil Abdul Hadi berkata, ia berpunca dari provokasi terhadap isu nama Allah.

“Ini kerana, laporan media sebelum ini tidak tepat kerana yang menjadi punca pergaduhan itu bukan kerana Umno tubuh cawangan baru. Hakikat sebenarnya, berpunca dari kain rentang atau banner berbentuk provokasi yang dipasang oleh pihak Umno dan Barisan Nasional (BN).

“Kain rentang itu berkait dengan kalimah Allah. Mereka kata 'AWAS!!!!!! Anda Undi PAS bermakna Anda Sokong Allah Digunakan Dalam Bible bahasa Melayu.'

“Kita akan membuat laporan polis terhadap kain rentang itu dan harap pihak terbabit diambil tindakan sewajarnya,” jelas Ustaz Muhammad Khalil kepada pihak media di perkarangan Balai Polis Marang.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP