Sunday 21 April 2013

Awas.. Kegiatan Membeli Undi Sudah Bermula di Pasir Mas

Awas kegiatan membeli pengundi di Pasir Mas sudah pun bermula. Maklumat risikan bebas memberi tahu ada orang tertentu telah berjumpa dengan individu atau pun pemimpin masyarakat yang tidak tegar kepada parti kerajaan menawarkan wang dengan jumlah tertentu.

Sasaran utama kumpulan 'pengandal dacing' ialah tok penghulu dan tok imam atau pun kumpulan-kumpulan samseng kampung. Mereka ditawar dengan wang sebanyak RM500 hingga RM1000 agar mengundi calon tertentu. Mereka yang sedia menerima tawaran berkenaan diminta bersumpah dengan menyebut; walahi, wabillah dan watalahi.


Menurut risikan 'pengandar dacing' ini akan memasuki ke kampung dan berjmpa dengan sasaran mereka. Mereka bergerak secara senyap dan mendekati pengundi secara halus dan normal.

Semua pihak di Pasir Mas harus berwaspada dengan fenomena ini. Pasir Mas sejak dulu lagi dikenali dengan kawasan yang mengamalkan politik dajal. Politik dajal hebat berlaki di dalam Umno Pasir Mas. Bekas ketua bahagian Pasir Mas pernah mndedahkan nilai jawatan-jawatan yang dipertandingkan di Pasir Mas dengan jumlah tertentu.

Misalnya untuk menjadi ketua bahagian saja memerlukan RM500 ribu, untuk jadi timbalan RM300 ribu atau naib ketua RM150 ribu. Untuk menjadi kumpulan G7 perwakilan ke Umno sahaja memerlukan sekurang-kurang RM50 ribu.

Adalah dipercayai politik wang berkenaan menular ke luar Umno dan turut menjadi amalan dalam pilihan raya.

Politik dajal hendak dibersihkan dari bumi Pasir Mas waima di kalangan Umno sendiri harus menolaknya. Selagi ia dibiarkan maka selama itulah bumi Pasir Mas tidak akan suci dan bersih dengan politik dajal. [wm.kl.8:48 pm 21/04/13]


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP