Sunday 21 April 2013

Harapan Mahathir Lihat Mukhriz MB Kedah Hancur

Masa semakin suntuk untuk mana-mana pihak yang sedang berperang dgn perasaan sendiri sama ada mahu bertanding bebas atau menentang parti sendiri dengan cara mensabotaj dari dalam. Mereka yang dimaksudkan adalah bakal calon UMNO yang tersingkir atau disingkirkan oleh Najib sebagai calon BN.

Selepas Jumaat tadi MK bersembang panjang dengan seorang veteran UMNO Alor Setar. Pada percamannya, BN akan kalah teruk dalam PRU kali ini di Kedah. Apa alasannya?


"Dalam PRU lalu konflik perebutan calon hanya berlaku di sesetengah kawasan di Kedah, kini PRU 2008 di hampir semua kawasan dan penentangan yang dibuat pula terbuka dan semua orang tahu, inilah sejarah perpecahan yang paling teruk bagi UMNO sejak merdeka" ujar veteran UMNO itu.


Belum sempat dia menyambung hujah, telefon berdering. Dia menjawab telefon tersebut. MK tak tahu apa butiran percakapannya namun sebaik menghabiskan perbualan dalam telefon beliau lantas berkata, "Tengok, di Jerlun pula ni... geng Man Pin pula mengamuk, himpun orang buat demo bantah Mukhriz."

Fuhh haritu Shahanim Puteri UMNO naik banner serang Mukhriz, harini orang lain pula. Dalam banyak kes perebutan calon nama Mukhriz dan bapaknya Tun Mahathir yang disebut.

"Memang betoi pun Mukhriz dan ayahnya, Dr. Mahathir yang mengatur calon di Kedah dan Najib hanya mengikut sahaja tanpa berani bersuiara di Kedah. Cuba bayangkan calon2 yang pernah kalah dan expired dikutup semula macam Othman Abdul, Mat Sudin, Mat bashah Marlia, Tajul Urus, Abu Hasan yang hampir hilang kelayakan kerana malas ke Dewan, ponteng 2 kali ke DUN tapi diangkat semula. Rakyat Kedah tengok line up calon pun dah hilang keyakinan. Yang membantah pula dengan kerja mereka, macam mana nak menang?" ujar beliau.

Tapi Najib boleh 'beli balik' semua bekas bakal calon yang menentang keputusan BN, MK cuba menduga.

Memang boleh beli balik, katanya, tetapi yang membantah tetap melakukannya lepas ini depa guna cara bawah tanah pulak suruh cawangan kempen pihak lawan.

- Mat Kering Bakaq Bata



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP