Friday 12 April 2013

Husam Yakin Dengan Warga Putrajaya

PUTRAJAYA: Datuk Husam Musa berkata, beliau menyambut baik keputusan PAS Pusat yang menetapkan beliau bertanding di Putrajaya dan menyifatkan ianya sebagai peluang terbaik untuk beliau memperjuangkan agenda negara yang berpusat di sini.

Naib Presiden PAS itu yang ditemui dalam ceramahnya di Presint 18 malam tadi menjelaskan, beliau akan memberi fokus kepada isu-isu, dasar dan polisi negara yang perlu diubah bagi mewakili hasrat rakyat jelata khususnya penduduk Putrajaya.

"Saya tidak mahu bertembung dengan mana-mana tokoh hebat-hebat di sini. Saya hormat mereka dan saya memang bimbang dengan pengaruh mereka.

"Tetapi agenda negara perlu diperjuankan dan pusatnya adalah Putrajaya, ada kebaikan Putrajaya boleh bagi kebaikan kepada seluruh negara," katanya.

Malah beliau tidak menafikan, semua calon BN adalah hebat-hebat belaka tetapi baginya penduduk Putrajaya adalah kakitangan dan pegawai kerajaan yang dikira inti masyarakat (cream of society).

Di mana jelasnya, penduduk Putrajaya mampu menimbang dengan saksama apa-apa perkara untuk kebaikan negara.

"Perjuangan kita bukan peribadi tetapi untuk rakyat semua," katanya.

Semalam, penyandang kerusi P125 Putrajaya Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yakin dua pertiga akan menolak Husam di Putrajaya.

Jelas Tengku Adnan, rakyat akan memilih wakil rakyat dikenali dan dapat memenuhi keperluan mereka.

Progam malam tadi merupakan ceramah yang pertama Husam selepas diumumkan sebagai calon Putrajaya.  

Majlis yang dimulakan dengan zikir dan ucapan beliau yang bertajuk Kota dan Peradaban Islam turut dihadiri anak-anak yatim dari Mahaad Tahfiz Darul Fuqaha. 

Untuk pusingan pertama hari ini beliau dijadualkan akan turun berjumpa penduduk Putrajaya bermula solat subuh di Surau Al-Furqan di Presint 11, kemudian sarapan pagi di kawasan pejabat kerajaan di Presint 2 dan 3 sambil meninjau masalah serta mendengar rungutan kakitangan awam di sini, dan solat jumaat di Masjid Putra bersebelahan Jabatan Perdana Menteri. 



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP