Tuesday 23 April 2013

Mahathir Meroyan Lagi... Malaysia Negara Islam?

Dr M: Jangan biar M'sia dianggap negara Islam gagal

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucapannya kepada sekumpulan pegawai tentera laut hari ini memberi amaran supaya tidak mengundi mengikut emosi bagi mengelakkan negara dianggap sebagai negara Islam yang gagal.

Dalam ucapannya kepada kira-kira 2,000 orang pegawai tentera laut di pengkalan laut Lumut itu, Mahathir juga berkata Malaysia diiktiraf seluruh dunia sebagai negara Islam yang berjaya kerana 60 peratus daripada penduduk menganut Islam.


“Kalau kita gagal mentadbirkan negara kita dengan baik, sudah tentu orang ramai dan juga orang antarabangsa akan anggap bahawa Malaysia sekali lagi merupakan negara Islam yang gagal.

“Mereka berhak memilih, tetapi kalau mereka dikuasai oleh emosi perasaan dan kefahaman yang silap, ada besar kemungkinan mereka akan memilih pemerintah yang tdak mampu perintah

“Kalau kita ikut perasaan emosi benci dalam keadaan dengki dan memilih kerana nak balas dendam, kita akan dapat kerajaan yang tak mampu untuk bangunkan negara," katanya.

INILAH NEGARA ISLAM MAHATHIR









PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP