Saturday 13 April 2013

MB Khalid Ibrahim Akan Tandingi Dun Pelabuhan Klang

Menteri Besar sementara Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah dipilih oleh kepimpinan PKR untuk bertanding kerusi DUN Pelabuhan Klang.

Mengumumkannya di Twitter hari ini, penyandang kerusi DUN 
Ijok itu berkata beliau berminat untuk berpindah ke Pelabuhan Klang, tetapi ia bergantung kepada sama ada penduduk tempatan boleh menerimanya di sana.

Katanya, kepimpinan PKR berharap calon heavyweight boleh memenangi keyakinan pengundi dan beliau telah diberi tanggungjawab untuk bertanding di sana.

Menurut Abdul Khalid, beliau akan menemui penyokong di Pelabuhan Klang esok dan jika mereka menyokong beliau bertanding di sana, beliau akan berusaha untuk mendapat kemenangan lebih besar untuk Pakatan Rakyat.

Bagi kerusi Ijok yang disandangnya sekarang, Khalid mencadangkan Idris Ahmad - seorang aktivis reformasi dan anak tempatan - diletak bertanding di situ.

Abdul Khalid berharap penyokong Ijok akan terus menyokong calon yang dipilih oleh kepimpinan dan beliau mengucapkan terima kasih atas segala sokongan dan bantuan mereka kepadanya.

Abdul Khalid, yang juga akan mempertahankan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak berkata, Pakatan telah membuat kesilapan dalam pilihan raya umum lalu dengan memilih seseorang untuk bertanding kerusi Pelabuhan Klang tetapi akhirnya berpaling tadah.

Sehubungan itu, katanya, beliau mahu menebus kesilapan Pakatan dengan menyediakan perkhidmatan yang lebih baik kepada pengundi Pelabuhan Klang.




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP