Tuesday 23 April 2013

PANAS - Calon Umno Dun Sungai Rapat Disiasat SPRM

Malang bertimpa-timpa buat pemimpin wanita Umno Perak ini.

Sudahlah mencekik dan menyerang calon Pakatan Rakyat parlimen Gopeng kelmarin ( KLIK DI SINI ) hingga laporan polis dibuat, semalam PAS Perak pula mendedahkan seorang calon Umno-BN yang pernah disiasat oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM).

Koordinator Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Perak, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss akhirnya mendedahkan, individu yang dimaksudkan adalah bekas Exco Kerajaan HARAM Perak, Hamidah Osman yang dicalonkan sekali lagi di DUN Sungai Rapat.


Menurutnya, Hamidah disiasat atas berhubung isu billboard elektronik beberapa bulan lalu.

"Sebelum ini PAS Perak sudah mendedahkan beberapa kali tentang ada dari kalangan exco kerajaan negeri yang disiasat oleh SPRM dan hari ini kami mendedahkan individu tersebut ialah Hamidah Osman," katanya dalam sidang media di Pejabat PAS Perak.

Hadir sama ialah ahli jawatankuasanya, Dr Ahmad Nuri Al-Amin, Safarizal Saleh serta peguam, Mohd Fitri Asmuni.

Jelas beliau, beberapa orang kanannya termasuklah adiknya, Hamizura Osman turut dipanggil oleh SPRM bagi membantu siasatan.


Pejabatnya di Bangunan Kerajaan Negeri Perak juga katanya turut dihadiri oleh SPRM dan beberapa barangan termasuklah komputer riba dirampas untuk membantu siasatan.

"Kami mempersoalkan apakah status tentang kes ini yang sehingga hari masih belum ada kenyataan rasmi daripada SPRM," jelasnya lagi.

Raja Iskandar berkata, PAS hairan adakah Pengerusi BN, Najib Razak benar-benar menapis sebaik mungkin calon-calon sebelum dipilih untuk menjadi calon.

Katanya, adakah Najib melihat Hamidah adalah calon 'winnable candidate' walaupun terpalit dengan isu rasuah sehingga menyebabkan beliau disiasat oleh SPRM.

"Masyarakat umum khususnya di DUN Sungai Rapat mengetahui tentang masalah dan tingkah laku Hamidah yang bersikap provokatif termasuklah mengganggu ceramah PAS dan sebagainya tetapi dia masih terpilih untuk menjadi calon.

"Tidak mustahil masih ada calon BN yang akan bertanding pada pilihanraya umum ini tidak bersih dan mempunyai pelbagai skandal dan masalah," jelas Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia.

- Sumber





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP