Friday 5 April 2013

Sidek Baba Seorang Lagi Kangkung Belaan Umno Kini Muncul..

Saya amat kenal kesemua mereka itu sama ada Sidek Baba, Yusri, Ismail Mina atau Chandra Muzaffar. Semua mereka itu adalah orang yang gugur ditengah jalan dalam perjuangan yang panjang dan tak kenal penat lelah. Ini perkara biasa dalam mana-mana perjuangan. Tengok sahajalah pada Ikhwan, Jamaat islami dan sebagainya.

Kalau nak ambil zaman silam tidakkah pembelot kepada nabi isa alaihisalam adalah rakan baiknya? Apa yang nak peleknya. Tengok dalam perjuangan islam di negera-negera lain. Orang nombor dua Maududi meninggalkan Jamaat Islami. Orang kanan Raschid Ghanouchi, Abdul Fattah Moro meninggalkan an-Nahdah.


Jadi kalau sidek yang meninggalkan Anwar kerana tidak dapat jadi rektor KUIS apa peleknya. Chandra pula memberi kata dua kepada Anwar supaya berurus dalam hal parti dengannya secara terus dan bukan memberi arahan dari penjara melalui Azmin atau beliau meninggalkan KEADILAN. Malangnya Anwar tidak menghiraukan kata duanya itu lalu Chandra meninggalkan parti... Itu semua kerana cemburu kepada Azmin. Begitu juga Ezam jelas sekali kerana cemburu luar biasa pada Azmin.

Ismail Mina ini tidak hairan kerana dia ini seorang 'problematik' kepada Anwar dan ABIM sejak awal ABIM ditubuhkan. Dia seorang yang keras kepala da tidak suka dengar arahan orang. Tanyalah Kamarudin Mohd Nor atau Zaki Rahman ? Kalau orang lain dah tinggal lama dah tapi Anwar sahaja yang layan dia tapi akhirnya tak larat juga nak layan dia.

Nakhaei terlibat secara direct dalam penubuhan parti Keadilan tapi mengundur diri apabila tak dapat menjadi setiausaha agong apabila jawatan itu diberi kepada Anuar Tahir. Yusri seorang budak mentah yang tak tahu apa yang dia nak. Mana presiden ABIM yang belajar sampai ke PhD, kesitulah dia pergi berlutut mengangungkan dan berguru kepada seorang lepasan BA dari Azhar (dari negeri sembilan) ? Tak ada presiden ABIM sebelum ini menjadi pengkagum buta kepada orang yang berpura-pura alim dan tawadhu' !

- Mohd Kadir


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP