Saturday 13 April 2013

Umno Guna KDN Rampas Manifesto PR Sebelum Sempat Dipos Kepada Rakyat

KULIM-BANDAR BAHARU:Kerajaan BN telah bertindak memberi tekanan dan halangan kepada Pakatan Rakyat dalam usaha menyampaikan mesej dan tawaran kepada rakyat sebelum hari pengundian 5 Mei depan.

Terbaru, Kementerian Dalam Negeri (KDN) didakwa telah merampas sejumlah ribuan kad rayuan undi dan manifesto Pakatan Rakyat kepada penduduk negeri ini.


Menurut sumber, kad dan manifesto tersebut telah dihantar ke pejabat pos di seluruh negeri bagi tujuan edaran dan bayaran pos juga telah dibayar secara tunai.

Insiden ini, berlaku ketika BN belum lagi mengumumkan calon-calon bertanding bagi pilihan raya umum ke-13 berbanding Pakatan Rakyat.

"Malangnya, KDN telah merampas di beberapa pejabat pos di sekitar Kedah dan tidak sempat untuk diedarkan kepada para penduduk.

"Apa kesalahan Pakatan Rakyat...adakah bahan yang mahu edarkan adalah bahan terlarang? Bagaimana pula dengan kad rayuan undi dan manifesto BN yang boleh diedar secara pos di seluruh negara?" kata sumber kepada Harakah.

Difahamkan kakitangan pejabat pos juga telah dipaksa untuk bekerja lebih masa sehingga lewat malam, bagi memastikan lebih 10 juta kad rayuan undi dan sisipan manifesto BN diedarkan ke seluruh Malaysia.

Perkara ini kata sumber telah mengundang kemarahan ramai khususnya para penyokong Pakatan Rakyat yang menyifatkan tindakan kerajaan yang tidak langsung menghormati prinsip demokrasi untuk parti-parti lain berkempen secara sihat.

"Sudahlah semua media arus perdana, setiap masa berkempen bagi pihak BN dan langsung tidak diberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk menjelaskan tawaran dan khidmat mereka.

"Sekarang, bahan-bahan kempen Pakatan Rakyat pula nak dihalang...mana perginyan keadilan dan persaingan sihat?,"katanya.

- KedahLanie


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP