Monday 6 May 2013

Kelantan Akan Dapat MB Yang Baru ??

KUALA LUMPUR, 6 Mei— Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan menyerahkan jawatan Menteri Besar Kelantan kepada Datuk Ahmad Yakcop hari ini, menamatkan pemerintahannya selama 22 tahun di negeri tersebut.

Mursyidul Am PAS itu sekali lagi berjaya memimpin parti Islam tersebut untuk menang semalam dalam Pilihan Raya 2013 menyaksikan Pakatan Rakyat (PR) berjaya mendapat 32 daripada 45 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), sekaligus mempertahankan negeri yang diperintah semenjak 1990.

The Star Online mengesahkan pengganti Nik Aziz, Ahmad akan mengangkat sumpah di Istana Kubang Kerian pada pukul 4.30 petang hari ini.

Selain itu, timbalan menteri besar baru Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah dan barisan Exco baru akan turut mengangkat sumpah petang ini.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP