Thursday 9 May 2013

PANAS - Azmin Ali Dan 11 MP PKR Akan Keluar Parti?

Orang kanan Anwar Ibrahim, Mohamed Azmin Ali kononnya bersedia untuk keluar Parti Keadilan Rakyat dan Pakatan Rakyat.

Menurut sumber parti, ahli politik 49 tahun mahu meninggalkan pakatan 'kerana rasa tidak puas hati beliau di atas peruntukan kerusi jawatankuasa eksekutif di kalangan ahli-ahli Pakatan Rakyat negeri Selangor .'

Adalah dipercayai bahawa 11 orang -dikatakan Ahli Parlimen yang baru dipilih akan mengikuti Azmin keluar parti.

Ketiadaan Azmin di raksasa Pakatan Rakyat perhimpunan raksasa Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kelana Jaya, Selangor pada malam Rabu telah mendapat perhatian.

Di Twitter, beliau menyelar Pakatan kerana menganjurkan perhimpunan tersebut, menggesa parti itu untuk menerima kehilangan mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 baru-baru ini membuat kesimpulan.

Azmin menulis sebarang tweet, "Rakyat letih DENGAN asakan Politik melampau. Terima Hukuman, muhasabah untuk pemberhentian, akui kelemahan, Maju ke hadapan, tumpu rakyat selalu lihat Kerabat. "(Orang-orang yang bosan lebih tekanan politik yang berlebihan. Terima hukuman, kamu hakim, mengakui kelemahan, kemajuan dan memberi tumpuan kepada rakyat, bukan anak-beranak) .


Azmin 46 tahun dilaporkan salah seorang daripada mereka yang berjuang untuk menjadi Menteri Besar Selangor . Nama beberapa calon termasuk dari PAS Ahmad Yunus Hairi, telah timbul. Walau bagaimanapun, penyandang Menteri Besar Khalid Ibrahim dipercayai menjadi pilihan Rakyat kepimpinan Pakatan. - yahoonews

Kita tunggu apa kata Azmin dalam sidang media esok... Jika Azmin benar-benar akan meninggalkan Pakatan Rakyat , maka benarlah kata-kata Tuan Guru haji Hadi ketika mengulas punca berlaku pertindihan calon PR dalam beberapa kawasan. Video tersebut ada di sini

ini adalah sebahagian daripada isi ucapan beliau

"Tak mahu kerajaan kita jatuh macam Perak. Perintah sekejap... PAS mempunyai jentera-jentera yang paling ramai di seluruh negara. PAS tidak menentang calon kawan-kawan dalam pilihanraya. Tetapi kalau ada calon yang kita khuatir.. calon yang tangkap muat yang boleh menyebabkan berbagai-bagai kemungkinan boleh berlaku.. maka PAS mesti bertindak.... hingga berlaku pertindihan."

http://www.wasukalu.com/2013/05/azmin-ali-dijangaka-bawa-11-mp-pkr.html


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP