Friday 10 May 2013

Tsunami Cina Untuk Tutup Kelemahan Najib

KUALA LUMPUR: Sumber Umno muncul kembali memberitahu Harakahdaily bahawa rakyat dan ahli Umno terlupa mengenai kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terbesar pada Pilihan raya Umum ke-13.

“Najib adalah Pengerusi BN Selangor. Negeri yang mencapai pencapaian terburuk untuk Umno dan BN ialah Selangor. Ramai terlupa hakikat ini setelah Najib main isu ‘Tsunami Cina’. Ini perkara sebenar yang ingin ditutup daripada ahli-ahli Umno dan rakyat,” kata sumber Umno itu.
 

Di PRU13, Pakatan Rakyat berjaya mendapat 44 daripada 56 kerusi Dun di Selangor, meningkat 10 kerusi berbanding 2008.
 

Najib sebelum ini, sekurang-kurangnya tiga kali mewar-warkan bahawa beliau akan berjaya memimpin BN menawan Selangor.
 

“Dulu saya dah bagitahu syarat untuk Najib kekal sebagai Presiden Umno. Satu BN dapat kembali 2/3 majoriti di parlimen. Kedua, BN gagal dapat 2/3 kerusi tapi Najib selaku pengerusi BN Selangor berjaya merampas kembali Selangor. Sekarang kedua-dua syarat ini gagal dicapai. Najib gagal syarat yang ditentukan Tun Mahathir,” kata sumber Umno itu.
 

Beliau turut memberitahu ‘Tsunami Cina’ – ungkapan yang dikeluarkan dari mulut Najib adalah strategi pertama untuk mempertahankan kerusi Presiden Umno.
 

“Najib mudah ditumbangkan. Yang susah ialah Rosmah. Tun paling pening mengenai hal ini. Dah lama Tun cuba turunkan Rosmah, tapi tak berjaya. Nantikan pemilihan parti Umno, ia akan jauh lebih menarik daripada PRU13,” kata sumber Umno itu.
 

Harakahdaily juga sempat bertanya apakah keputusan PRU13 kali ini, Umno telah membuat sesuatu untuk mengekalkan kemenangan.
 

“Semua orang yang nak tewas mesti akan lakukan sesuatu drastik. Di Malaysia, permainannya ialah mendapat kerusi terbanyak. Nak menang dalam PRU, kamu semua kena jaga proses pilihanraya sehinggalah keputusan diumumkan. Fikirlah di mana proses pilihanraya yang kamu semua tak jaga dengan baik selepas keluarnya Borang 14.

Nasihat saya, latihlah polling agent mulai sekarang. Jangan last minute baru nak latih. Polling agent cekap boleh menjamin keputusan awal sama dengan keputusan akhir,” kata beliau sebelum telefon terputus.

- harakahdaily

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP