Tuesday 21 May 2013

Umno Tidak Akan Diam Selagi Tidak Berjaya Hancurkan PR

"Musuh tidak pernah duduk diam. Musuh tidak pernah tidur. Musuh tidak pernah lupa. Mush tidak pernah alpa.

Selalunya jerat yang tidak pernah lupa kan pelanduk. Yang jadi masalah pelanduk selalu terlupa itu adalah jerat

Begitu juga lah dalam politik demokrasi ala Malaysia. Dengan berpegang kepada konsep Machaeiveli , sebagai penganut tegar Mahathir amat sinonim dengan tindakan yang selalu mempunyai matlamat walau apa juga cara nya.


Tujuan umno dan Mahathir tidak bermaksud untuk menawarkan mereka – mereka ini masuk umno , bersama umno dan seumpamanya , melainkan hanya untuk memecahkan samada PAS, PKR mahupun DAP dari dalam
Dalam PKR , begitu juga PAS dan DAP , ada personel – personel tertentu yang menjadi sasaran umno. Ini kerana ketiga- tiga komponen PR ini adalah musuh besar mereka kini dan selamanya [ bukan dulu ]

Sudah banyak personel – personel hebat dalam PKR , DAP & PAS berjaya diracun umno. Siapa yang menjalankan kerja ini?. Tidak lah diketahui , samada rakyat Malaysia ada maklumat tentang semua ini.

Bagaimana Hassan Ali dan Nasha daripada PAS diperkenakan umno ? . Di akhir episode duka dalam PAS , kedua – dua nya terpelanting.

Begitu juga lah dalam DAP. Sebagai mengambil contoh , bagaimana Tunku Aziz berjaya di tawan umno dengan cemerlang sekali.

Terkini , Azmin Al telah masuk perangkap UMNO. Bagaiman Amin akan menyelamatkan diri ? Boleh ke ia menyelamatkan diri ? Bagaimana ia berjaya diperangkap oleh UMNO ? Begitu lah hebatnya Bahagian Perang Saraf & Perisikan UMNO di Tingkat 4 itu !!!


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP