Tuesday 4 June 2013

Rampasan: Edaran Harakah turun 17,000 naskhah

Pengedaran akhbar dua minggu sekali PAS Harakah turun kira-kira 17,000 naskhah ekoran rampasan oleh Menteri Dalam Negeri, sekali gus menyebabkan kerugian kira-kira RM25,000, kata ketua pengarangnya Lutfi Othman.

Bercakap kepada Malaysiakini, Lufti berkata, pengedarannya mulai turun sejak minggu lalu dan belum diambil oleh penjual dan pengedar yang takut mengambil risiko menjual penerbitan popular parti Islam itu.


"Bukan hanya merampas Harakah, pegawai Kementerian Dalam negeri juga memberitahu penjual, jika Harakah ditemui di premis mereka lagi, mereka akan didakwa di mahkamah.

"Terdapat penjual yang hanya menjual kira-kira 10 naskhah dan hanya mendapat untung 20sen senaskhah. Jika mereka didakwa di mahkamah, mereka boleh didenda antara RM4,000 hingga RM5,000. Mereka tidak akan ambil risiko itu," katanya.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP