Wednesday 10 July 2013

'Adakah salah jika saya sokong anak?' - Bapa Adam Adli

Abdul Halim Abdul Hamid berkata beliau hairan dengan tindakan polis yang menjalankan siasatan ke atasnya, ekoran kehadirannya dalam satu perhimpunan nyalaan lilin di Jinjang sebagai sokongan ke atas anaknya yang ditahan di satu lokap di situ.

“Setiap kali rakyat berhimpun secara aman, mereka dituduh membuat kesalahan,” katanya kepada wartawan di luar balai polis Sentul selepas memberi kenyataan, semalam.


Katanya, beliau hadir ke perhimpunan pada malam 24 Jun di luar pusat tahanan berpusat itu sebagai tanda sokongan ke atas Adam Adli dan 31 aktivis lain yang ditahan di situ.

“Adakah menjadi satu kesalahan untuk menyokong rakan dan rakyat?,” soalnya.

Terdahulu pada petang 24 Jun itu, Adam bersama lebih 100 orang yang lain berhimpun di luar Parlimen bagi menyerahkan memorandum yang membantah penipuan pilihan raya.

Beberapa orang dari anggota kumpulan tersebut ditahan selepas satu pergelutan dengan anggota polis yang berkawal.

Selain Abdul Halim turut disiasat ialah MP Bayan Baru Sim Tze Tzin.

Bercakap kepada wartawan semalam, Sim berkata siasatan tersebut berkait dengan Akta Perhimpunan Aman 2012 dan menyifatkan tindakan polis itu sebagai satu gangguan.

“Saya rasa lebih baik polis memfokuspan pada usaha memerangi jenayah,” katanya.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP