Thursday 4 July 2013

RM33.4 Juta Untuk Rozali RM500 Untuk Rakyat.. Tahniah..

Sekumpulan pemegang saham minoriti Puncak Niaga Holdings Bhd (PNHB) hari ini mempertahankan keputusan untuk memberi pakej ganjaran sehingga RM33.4 juta kepada pengerusi eksekutifnya, Tan Sri Rozali Ismail.

Pengerusi Kumpulan Pengawas Saham Minoriti Puncak Niaga Muhammad Imran Abdullah mereka meluluskan cadangan tersebut, yang dibentangkan di mesyuarat agung tahunan PNHB.


"Anda mesti faham, ini adalah orang yang mengasaskan syarikat ini 20 tahun lalu. Atas segala sumbangannya, para pemegang saham bersetuju dengan bayaran ini,” katanya dalam satu sidang media hari ini.

Katanya, beliau secara peribadi berpendapat Rozali berhak menerima imbuhan tersebut dan mendakwa golongan yang membangkitkan isu berkenaan bukan terdiri dari golongan pemegang saham syarikat itu.

Ditanya lanjut mengenai perkara itu, Muhammad Imran berkata beliau dan pemegang saham terababit lebih prihatin mengenai dividen dan pulangan mereka, dan menambah usul mengenai ganjaran tersebut telahpun diputuskan.

Isu ganjaran berkenaan dipersoalkan oleh MP Klang Charles Santiago yang menyifatkannya sebagai keputusan “tidak beretika dan tidak bertanggungjawab” memandangkan air adalah untuk kegunaan awam.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP