Friday 25 October 2013

Najib: Cukup-cukuplah berbohong..

Datuk Seri Najib Razak berkata, pembangkang berbohong apabila mendakwa terdapat puluhan ribu warganegara Bangladesh dibawa masuk sebagai pengundi dalam pilihan raya umum lalu.

"Walhal, hinggalah hari ini, tiada siapapun yang pernah melihat kelibat, apatah lagi bayang mereka itu.


"Cukup-cukuplah pembohongan, beristighfarlah banyak-banyak, Astaghfirullah-hal azim," kata perdana menteri yang merujuk mereka sebagai "Mat Bangla".

Menteri kewangan berkata demikian ketika menyatakan jumlah rakyat Malaysia kini seramai 27.4 juta, "tidaklah termasuk 40,000 orang Bangladesh yang didakwa oleh pembangkang".

Ketika pembentangan Belanjawan 2014 hari ini, Najib berkata, menurut bancian, anggaran penduduk 2013 menunjukkan jumlah warganegara Malaysia lebih 27.4 juta orang.

Ia terdiri daripada Melayu dan Bumiputera, sama ada Islam mahupun bukan Islam adalah sebanyak 18.6 juta (67.9 peratus), Cina 6.6 juta (24 peratus), India 2 juta (7.2 peratus) dan lain-lain kaum 259,000 (0.9 peratus).

"Pendek kata, setiap kaum atau suku tidak kira peratusannya adalah mustahak dan penting dalam perjalanan negara menuju kejayaan," katanya.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP