Sunday 20 October 2013

Sah Mukhriz Tewas Perebutan Kerusi Naib Presiden

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Mohd Shafiie Apdal dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein kekal mempertahankan jawatan Naib Presiden UMNO bagi penggal 2013/2016.

Keputusan itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO 2013, Tan Sri Tajol Rosli pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini, sebentar tadi.


Calon Naib Presiden dalam pemilihan UMNO 2013, Datuk Mukhriz Mahathir berpuas hati atas sokongan yang diberikan perwakilan sehingga membolehkan beliau memberikan saingan sengit kepada penyandang, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

"Ini adalah pertama kali saya menawarkan diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden UMNO. Apabila dilihat sokongan berdasarkan undi yang diperolehi, ia adalah satu kejutan buat diri saya," katanya ketika ditemui media di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini, sebentar tadi.

Keputusan rasmi pemilihan naib presiden Umno:

1. Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi - 185

2. Datuk Seri Shafie Apdal -174

3. Datuk Seri Hishammuddin Hussein - 100

4. Datuk Mukhriz Mahathir - 91

5. Tan Sri Isa Samad - 7

6. Datuk Seri Mohd Ali Rustam - 7

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP