Wednesday 30 October 2013

Selepas Menang Besar Pemilihan Umno, Zahir Pamer Sifat Angkuh Dan Bongkak

Janji Pakatan macam mengecat langit

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi menyindir Pakatan Rakyat dengan mendakwa manifesto pembangkang untuk mengurangkan pekerja asing sebagai "baik" tetapi seolah-olah mengecat langit dan tidak berpijak di bumi nyata.

Sambil menegaskan supaya Pakatan tidak membuat janji baru, Zahid yang juga ahli parlimen Bagan Datoh memperlekeh manifesto Pakatan dengan mengatakan sebagai rubbish (karut).


"Ia tidak dapat dilaksanakan. Hanya kira-kira 15 peratus yang telah dilontarkan pada pilihan raya umum 2008 sehingga pilihan raya 2013.

"Ertinya, dengan izin, manifesto rubbish. Jadi dalam perkara ini, janganlah buat janji baru.

"Apa yang penting buat manifesto berdasarkan realiti. Dan apa yang dilakukan oleh kerajaan dapat memuaskan hati semua pihak termasuk pihak kerajaan dan pembangkang, yang penting rakyat," katanya.

Beliau menjawab soalan tambahan Datuk Dr Abd Latiff Ahmad (BN-Mersing) berhubung manifesto Pakatan yang mahu mengurangkan satu juta pekerja asing di pelbagai sektor dan mewujudkan satu juta pekerjaan kepada rakyat Malaysia.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP