Tuesday 5 November 2013

Warga Emas Ditendang Dan Diacukan Pistol Oleh Pemimpin Umno

Hanya disebabkan seorang warga emas minta dengan cara baik agar sebuah kereta BMW dialihakan kerana menggangu dan menghalang lalu lintas ... beliau telah di terajang dan diacukan dengan pistol oleh tuan punya kereta tersebut dipercayai seorang pemimpin UMNO Sabah bergelar Datuk.

Polis Sabah telah menyoal siasat seorang ' Datuk ' yang terlibatkan dalam menyerang seorang lelaki warga emas berumur 62 tahun di kawasan komersial Lido, Kota Kinabalu Sabah, awal Ahad lalu.


Datuk , yang juga merupakan pemimpin persatuan masyarakat asli ( Umno KDM Malaysia) di Sabah kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis selepas disoal siasat, apabila dia hadir sendiri di ibu pejabat polis Karamunsing tidak lama kemudian.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata semalam pihak polis pada hari Isnin telah menerima laporan daripada mangsa seorang warga emas yang di dakwa beliau dipukul dan ditendang oleh seorang Datuk dan juga melambaikan pistol ke arah lelaki itu sebelum dia dihalau oleh lelaki berkenaan.

"Kami telah menyoal siasat Datuk berkenaan dan kini beliau di bebaskan dengan jaminan polis manakala senjata, pistol, juga telah dirampas, " katanya.

Hamza berkata, mereka akan meneruskan kes itu walaupun mangsa telah menarik balik laporan polis pada sebelah petangnya.

"Kita akan merujuk kes ini kepada Peguam Kanan Persekutuan (SFC ) kerana ini bukan perkara kecil, " katanya, siasatan akan tetap di teruskan sehingga menunggu arahan rasmi dari Peguam Kanan Persekutuan (SFC) sama ada untuk meneruskan kes itu atau tidak.

Ia difahami bahawa Datuk telah bertindak secara agresif terhadap warga emas itu selepas dia diberitahu untuk menggerakkan kereta BMW beliau yang diletakkan di tengah-tengah jalan dan menghalang lalu lintas sebelum kejadian jam 7 pagi hari Ahad lalu

Dikatakan bahawa orang tua telah kembali ke keretanya apabila Datuk mula memarahi dia tetapi terkejut Datuk mengikutinya ke kereta, membuka pintu dan mula menendang dan menumbuk dia.

Mangsa mendakwa bahawa Datuk kemudian melambai pistol kepadanya sebelum memberitahu ' adakah anda tahu siapa saya ?'

Mangsa mengalami kecederaan ringan kepada hidung dan lebam dibahagian tangan dan kaki dalam kejadian tersebut.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP