Wednesday 8 January 2014

Selangor mahu Faekah jadi pentadbir konsesi air

Selangor mencadangkan pelantikan dua orang pentadbir syarikat konsesi air bagi menguruskan perjalanan syarikat itu sebagai syarat untuk kerjasama penuh dengan Pusat jika pengambilalihan berlaku menerusi akta Industri Perkhidmatan Air (WSIA).

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, mereka mencadangkan dua nama kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), termasuk Ketua Pegawai Eksekutif MBI yang juga bekas setiausaha politiknya Faekah Husin.


Turut dicadangkan Presiden Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) Suhaimi Kamarulzaman.

Menurut beliau, pelantikan Faekah dan Suhaimi bertujuan melicinkan pentadbiran syarikat konsesi air di samping membantu implementasi projek melibatkan perkhidmatan air seluruh Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

"Kerajaan negeri secara dasarnya bersetuju untuk pelaksanaan pembinaan Loji Air Langat 2 dan kedua-dua pentadbir dipertanggungjawab untuk merealisaikannya.

“Perkara-perkara yang disebut di sini telah pun diperincikan kepada menteri secara rasmi melalui surat yang telah saya hantar pagi ini," kata beliau dalam sidang media selepas mesyuarat exco di Shah Alam hari ini.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP