Tuesday 7 January 2014

Speaker Dun Selangor terima ugutan bunuh

SUBANG JAYA – Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh Tseow Suan mendakwa beliau menerima ugutan bunuh berhubung fitnah berkenaan satu kenyataan yang kini tersebar luas di laman sosial.

Sambil menafikan beliau pernah mengeluarkan kenyataan 'duduk bersila baik untuk wanita sedang hamil', Hannah berkata, beliau juga terkejut menerima gambar itu daripada beberapa rakan di laman sosial Facebook.


"Ramai rakan saya bertanya sama ada saya pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Saya terkejut nampak gambar saya dikaitkan dengan gambar perempuan mengandung dalam LRT sedangkan saya memang tidak pernah menyentuh isu tersebut,” katanya.

Gambar yang tersebar itu memaparkan wajahnya dan terdapat satu lagi gambar seorang wanita mengandung sedang duduk bersila di lantai dipercayai dalam tren transit aliran ringan (LRT).

Ramai yang menghubunginya memaklumkan tidak mempercayai kesahihan kenyataan dalam gambar terbabit yang dipercayai untuk mewujudkan sentimen perkauman.

Beliau juga mendakwa kesal dengan keadaan politik semasa yang membolehkan sesiapa membuat fitnah pada bila-bila masa.

Katanya, beliau pernah hamil dan tahu bahawa ketika mengandung memang sukar duduk bersila dan tidak mungkin beliau akan mengeluarkan kata-kata seperti itu.

"Perkara itu memang sukar hendak dikawal dan dihentikan, jadi saya minta orang ramai lebih berhati-hati membaca apa jua yang dipaparkan di media sosial," katanya.

Hannah menambah, beliau kini sedang mengenal pasti pihak yang melakukan perkara itu dan tidak teragak-agak mengambil tindakan mahkamah berhubung fitnah yang dikaitkan dengan dirinya.

Setakat semalam, beliau mendapat tahu ia ada disebarkan di beberapa laman sosial dan sebuah blog.

Berhubung ugutan bunuh pula, Hannah berkata, beliau akan membuat laporan polis untuk keselamatan diri.

“Bahaya orang yang main isu perkauman, disebabkan fitnah ada pula yang ugut hendak bunuh saya,” katanya. -SH


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP