Tuesday 25 March 2014

Digelar Babi Kerana Cuba Politikkan Isu MH370


Malam ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah membuat sidang akhbar lewat malam semata-mata untuk menyampaikan satu berita yang bukan sahaja berat di hati beliau tetapi di jiwa semua kita.

Beliau mengesahkan MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu terhempas di Selatan Lautan Hindi berdasarkan analisis data satelit.


Sebaik itu berlaku, ramai yang redha dan mula memberikan doa mengikut agama masing-masing.

Kesedihan dirasai semua rakyat Malaysia yang waras termasuk penulis ketika menaip rencana ini.

Namun… ada seekor manusia kurang sensitif di Malaysia ini yang masih tidak faham kenapa Najib perlu mengumumkan perkara itu dengan segara.

Babi ini bernama Tian Chua…

Di kala semua orang melahirkan rasa sedih… ibu kepada anak mangsa menangis… air mata mengalir… babi ini mempersoalkan mengapa Najib membuat mengenai MH370 kepada media dan kenapa tidak mengikut cara Perdana Menteri Australia, Tony Abbott yang mengumumkan perkembangan MH370 dalam Parlimen.

Kau apa hal Ah Beng? Nak sangat ikut bontot mat salleh tu apasal? Biarlah dia buat cara dia… kita bukan kuli Australia kena ikut cara diaorng dalam semua hal.

Ini hal yang lebih besar kepada jiwa dan hati rakyat kita… kapal kita dan rakyat kita lebih ramai yang terlibat… adalah lebih baik rakyat kita dimaklumkan dahulu sebelum Ahli Parlimen.

Kalau Najib umum di Parlimen kang…pusing cakap apasal rakyat tidak dimaklumkan dahulu pulak… memang itulah modus operandi orang cam Tian Chua yang akan cari salah dan pusing memusing semua benda.

Salah ke Najib beritahu kepada rakyat? Walaupun berat dan sedih… beliau telah berbuat demikian kerana kita semua mahukan satu jawapan.

Apa babi seekor ni tak reti ke nak doakan (kalau dia ada agama) kepada para penumpang?

Penulis marah betul dengan sikap Tian Chua ni.

Dipetik dari - mynewshub

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP