Friday 21 March 2014

MH370: India kerah empat kapal perang


Kapal maritim INS Kesari India dalam operasi mencari dan menyelamat pesawa Malaysia Airlines MH370 yang hilang, tiba di pangkalan Port Blair, ibu kota kepulauan Andaman dan Nicobar India pada 17 Mac, 2014. India mengerahkan lagi empat buah kapal perang untuk mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang hari ini. – Gambar Reuters


Tentera Laut India mengerahkan empat kapal perang - IN Ships Satpura, Sahyadri, Saryu dan Batti Malv di Teluk Benggala, Laut Andaman dan bahagian barat Kepulauan Andaman untuk mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang. 

Serentak itu, pencarian ekstensif dari udara juga dijalankan melibatkan sebuah P 8I dengan pod Electro Optics/Infra Red (EO/IR), sebuah pesawat Hercules C 130J (dari tentera udara India) dan sebuah pesawat Dornier, menurut kenyataan Kementerian Pertahanan hari ini.   

Selain itu, sebuah P 8 I bersama sebuah pesawat Hercules C 130J ditugaskan ke Malaysia untuk pencarian itu. – Bernama


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP