Friday 28 March 2014

Rusia Tutup Ruang Udara - Dunia Kini Diambang Perang Dunia Ke-3

BERLIN - JERMAN. Pesawat Air France membawa 495 penumpang dan 22 anak kapal dari Shanghai ke Paris terpaksa membuat pusingan balik selepas Rusia menutup ruang udara untuk latihan ketenteraan.

Menurut laporan ABC, kelmarin, Penerbangan AF111 terpaksa mendarat di Hamburg, Jerman untuk mengisi minyak kerana bahan api pesawat tidak mencukupi bagi menamatkan penerbangan selepas melakukan pusingan balik secara tiba-tiba.


"Penutupan ruang udara tidak dimaklumkan terlebih dahulu hingga menyebabkan puluhan penerbangan terpaksa berpatah balik," menurut jurucakap syarikat, Ulli Gendrot.

Ada juga mendakwa, perkara itu mempunyai kaitan dengan peningkatan aktiviti ketenteraan Rusia di barat Ukraine.

Sementara itu, Amerika Syarikat kini juga mula meningkatkan latihan ketenteraan dengan lebih 10,000 tentera menyertai latihan pendaratan amfibia terbesar di Korea Selatan dengan kod nama Ssang Yong selepas Korea Utara melepaskan beberapa ujian peluru berpandu balistik baru-baru ini.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP