Friday 4 April 2014

Burukkan Anwar Membuatkan BN Makin Dibenci - Ketua Cawangan Umno

“Menceritakan tentang keburukan Datuk Seri Anwar Ibrahim bukan penyelesai masalah kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil (PRK) Kajang, sebaliknya akan membuat rakyat semakin bosan dihidangkan topik sama yang terus menjulang nama Anwar.”

Itulah yang berlaku dalam program bual bicara bertajuk Pasca PRK Kajang siaran sebuah stesen televisyen swasta malam tadi yang menampilkan bekas peguam Anwar, Datuk Zulkifli Nordin sebagai panel.


“Sejak mula Zulkifli bercakap sehingga habis siaran program, sedikit pun dia tidak menyentuh tentang cara menarik hati rakyat yang menyebabkan BN kalah di Kajang. Apa yang disuarakan adalah keburukan Anwar hasil pengalamannya bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum ini.

“Sebagai rakyat, saya ingin mendengar apa penyelesaian BN untuk menawan semula hati pengundi dan apakah cara terbaik untuk memastikan rakyat kembali menyokong BN. Ini tidak, Zulkifli tidak berhenti bercakap memburukkan Anwar seolah-olah itulah sahaja kelemahan BN yang menjadi punca kekalahan,” kata Ketua Cawangan UMNO Brisu, Munir Razali.

Kata Munir, Zulkifli bukanlah orang yang sepatutnya berada dalam program tersebut kerana lebih ramai lagi pemimpin UMNO yang layak untuk bercakap tentang PRK Kajang.

“Kekalahan BN di Kajang bukan semata-mata kerana Anwar tetapi banyak kelemahan dalam BN yang tidak langsung disentuh Zulkifli yang dilihat bercakap seperti hendak membalas dendam atas sebab peribadi.

“Kesimpulannya, hasil keburukan yang diceritakan Zulkifli tidak memberi kesan sedikit pun kepada Anwar malah kelemahan BN pula yang akan terus kekal menjadi sebutan rakyat,” ujarnya.

Tambah Munir, kalau BN boleh menang pada PRK Balingian walaupun isu Anwar menjadi modal pembangkang, Zulkifli patut sedar kekalahan BN pada PRK Kajang adalah atas kelemahan BN sendiri.

- MalaysiaGazette

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP