Thursday 3 April 2014

PANAS - Hishamuddin Sahkan Identiti Papagomo



Jawapan bertulis oleh Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein kepada MP Pandan Rafizi Ramli seolah-olah mengesahkan indentiti penulis blog prokerajaan Papagomo sebagai Wan Muhammad Azri Wan Deris.


Rafizi membangkitkan perkara itu dengan membandingkan jawapan di Parlimen itu dengan laporan dan gambar Papagomo yang disebar meluas melalui blog Umno.

Menurutnya lagi, jawapan Hishammuddin itu sekali gus mengesahkan tarikh dan tujuan individu bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris menaiki kapal selam Scorpene di Langkawi pada 2011.

"Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menaiki kapal Scorepene pada 9 Disember 2011 sempena Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2011.

"Beliau bersama wakil-wakil media menaiki kapal selam Scorpene tersebut bagi tujuan perkongsian maklumat," jawapan Hishammuddin dipetik.

Wan Muhammad Azri sebelum ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa dia adalah Papagomo.

"Pengesahan ini mempunyai beberapa implikasi undang-undang terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris.

"Semasa memberi keterangan dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menyatakan bahawa dia tidak pernah berada di dalam kapal selam Scorpene.

"Jawapan menteri pertahanan telah mengesahkan bahawa Wan Muhammad Azri Wan Deris telah berbohong kepada mahkamah," kata Rafizi yang juga pengarah strategi PKR. - mkini

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP