Friday 15 April 2016

Wakil Rakyat Terpaksa ‘Buru’ Langsuir

Adun Sungai Dua Muhammad Yusoff Mohd Noor terpaksa ‘memburu’ langsuir selepas sering mendapat aduan. — Foto AFP 


SUNGAI DUA, 15 April — Gempar di media sosial mendakwa penduduk di sini diganggu langsuir, wakil rakyat kawasan tersebut Muhammad Yusoff Mohd Noor memberanikan diri meninjau kawasan terlibat.

Ahli dewan undangan negeri (Adun) Sungai Dua melakukan tinjauan di Taman Desa Murni, Titi Gantung, Jalan Baru Sungai Dua, Taman Sungai Dua Utama dan jambatan menuju ke Taman Pasir Indah di mana tempat yang penduduk mendakwa diganggu langsuir.

“Alhamdulillah setakat tinjauan yang dilakukan, langsuir tersebut tidak muncul.

“Pada saya, perkara ini mungkin benar atau tidak, namun harapan saya agar ianya tidak sampai ke tahap menyebabkan menjadi sesuatu yang khurafat,” katanya seperti dilaporkan Sinar Harian.

Yusoff berharap perkara itu tidak berlarutan menganggu kehidupan seharian masyarakat setempat di situ.

Katanya, beberapa penambahbaikan akan dilakukan di kawasan itu agar insiden sama tidak berulang.

“Kita akan usahakan supaya kawasan ini iaitu di kawasan loji di Taman Desa Murni Fasa 1 ini diterangi lampu jalan.

“Bagi kawasan lain dan ada kawasan yang mana berhampiran sungai, kita dapati kawasan ini semak dan gelap, untuk itu kita sarankan supaya kawasan ini segera dibersihkan.

“Apa yang saya harapkan ialah kita letakkan sepenuhnya kepercayaan dan keyakinan kepada Allah. Jangan disebabkan perkara ini ianya menjejaskan [akidah] kita,” beliau dilaporkan berkata.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP