Friday 27 May 2016

Chegubard Didakwa Telah ‘Dibeli’ Najib



PETALING JAYA: Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) menyelar tindakan Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin (Chegubard) yang mendakwa sejuta tandatangan dalam Deklarasi Rakyat adalah palsu.

Presiden GKCM, Kamarul Azman Habibur Rahman berkata, Badrul Hisham kini lebih bersifat sebagai seorang ‘askar upahan’ yang sedang mencari makan, dan tidak mempunyai hujah berkualiti.

“Kini beliau menjual fitnah bersama seorang rakan dengan mengatakan bahawa terdapat unsur tandatangan palsu dalam Deklarasi Rakyat,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Kamarul turut mendakwa Badrul Hisham atau Chegubard sudah ‘dibeli’ Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Chegubard mungkin merasakan bahawa bergelumang dalam lumpur dengan Najib Razak adalah sesuatu yang menyeronokkan kerana ia mendatangkan pulangan kerana ada manusia yang boleh bernafas dalam lumpur.

“Adalah amat malang dalam usaha menyelamatkan UMNO daripada pemimpin yang tidak berintegriti, UMNO menggunakan pencari makan daripada parti lain untuk menyelamatkan beliau,” jelas beliau lagi.

Semalam, Chegubard telah membawa seorang lelaki Azharuddin Othman @ Abdullah yang mendakwa telah menjual pangkalan data yang mengandungi 900,000 nama dan nombor kad pengenalan untuk Deklarasi Rakyat kepada seorang wanita.

Azharuddin mendakwa wanita itu menawarkan RM5,000 untuk maklumat daripada pangkalan data tersebut dan memberitahu bahawa penggerak Deklarasi Rakyat, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mahu namanya dilibatkan dalam projek itu.

Wanita yang dinamakan dalam dakwaan itu sekeras-kerasnya menafikan tuduhan berkenaan, malah menjelaskan tidak mengenali lelaki berkenaan.

- kedahlanie

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP