Tuesday 17 May 2016

Tiada Kontrak Kerajaan Diberikan Kepada Firma Anak IGP



Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menafikan bahawa syarikat yang dimiliki oleh anak perempuan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abdu Bakar diberikan kontrak senjata api daripada kerajaan.

"Syarikat Nilai Arms and Ammunitions tidak pernah mendapat apa-apa kontrak untuk membekalkan senjata api kepada mana-mana agensi penguatkuasaan di bawah Kementerian Dalam Negeri," katanya dalam jawapan bertulis kepada Parlimen semalam.

Zahid, berkata demikian kapasitinya sebagai menteri dalam negeri menjawab soalan Loke Siew Foke (DAP-Seremban) yang bertanya sama ada kontrak senjata telah diberikan kepada syarikat berkenaan

Sarawak Report mendedahkan bahawa anak perempuan kedua Khalid, Juwiza, dan adik iparnya, Mohd Isa Hussin beliau, adalah pemilik Nilai Arms and Ammunitions (NAA).

Pengerusi NGO pemantau jenayah, MyWatch, Datuk Seri R Sri Sanjeevan menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat perkara itu.

Menurutnya, jika firma itu mempunyai kontrak dengan kerajaan, ini akan menjadi kes konflik kepentingan.

Khalid pada 25 April lalu memberitahu wartawan bahawa syarikat senjata api milik anak perempuannya memperoleh lesen perniagaann sebelum beliau menerajui pasukan polis.

Khalid juga berkata, beliau telah melarang anaknya daripada membida tender yang dikaitkan dengan kerajaan atau polis.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP