Tuesday 14 June 2016

Kisah Rafi Dari Melaka Ke Kuantan Untuk Belikan Motorsikal Untuk Ibu Tunggal

Rafi (kiri) menyerahkan motosikal yang dibelinya kepada Mardiana di kediaman wanita terbabit di Kampung Sungai Karang Darat, petang tadi. FOTO Khairulmizan Yahya


Kuantan: Kisah seorang wanita kehilangan motosikal di Balok, di sini, semalam, yang menjadi viral di Facebook (FB) mendapat perhatian netizen hingga seorang ahli perniagaan dari Melaka sanggup datang ke negeri ini untuk menghadiahkannya motosikal.

Wanita itu, Mardiana Abas, 38, dari Kampung Sungai Karang Darat, di sini, kehilangan motosikal jenis Honda C70 selepas ia dicuri di depan pasar raya kira-kira 11.30 pagi di Balok.

Malah, dalam kejadian itu kasut sekolah milik anaknya turut dilarikan pencuri motosikalnya.

Simpati dengan nasib wanita berkenaan, ahli perniagaan berkenaan, Rafi Ahmad, 38, nekad datang ke sini dan membeli motosikal terpakai jenis Honda EX5 untuk dihadiahkan kepada wanita malang itu selain menyampaikan sumbangan daripada orang ramai.

Rafi berkata, dia simpati dengan nasib menimpa Mardiana yang kehilangan motosikal kerana dia pernah melalui pengalaman sama satu ketika dulu selain mahu membantu meringankan beban wanita berkenaan yang hanya berniaga kecil-kecilan.

"Saya pernah kehilangan motosikal pertama saya dan sangat memahami perasaan yang dilalui Mardiana," katanya ketika ditemui, di sini, petang tadi.

Sementara itu, Mardiana berkata dia terharu dengan keprihatinan orang ramai terutama Rafi yang sanggup bersusah payah datang dari jauh semata-mata untuk membelikannya motosikal.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP