Thursday 18 August 2016

MP Langkawi Lidah Bercabang..?

Nawawi: Saya kata 'MO Number One', bukan MO1



Anggota parlimen Langkawi menjelaskan status kontroversinya mengenai Yang di-Pertuan Agong di media sosial tiada kena mengena dengan saman Jabatan Kehakiman (DOJ), Amerika Syarikat (AS).

Datuk Nawawi Ahmad malah berkata, beliau tidak langsung menyebut perkataan Malaysia Official 1 yang digunakan 36 kali dalam saman DOJ untuk merampas aset berkaitan 1MDB itu.

"Ada dua perkara yang berbeza dalam hal ini, DOJ sebut MO1 ialah Malaysian Official One, manakala saya pula menyebut Malaysia Official Number One," beliau dipetik sebagai berkata olehBerita Harian.

Semalam dalam tulisan di Facebooknya, Nawawimenulis bahawa berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab terhadap kerajaan.

Namun, selepas empat jam, tulisan di Facebook itu disunting dengan berkata, mengikut perlembagaan MO1 bukan Najib beliau mungkin MO2, MO3 atau MO4.

Sidang DUN Kedah semalam panas apabila bekas menteri besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir menuntut Nawawi memohon maaf kepada Agong berhubung kenyataan itu.

Seri Paduka Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah juga merupakan sultan Kedah.

Dalam laporan akhbar harian itu, Nawawi berkata sebagai rakyat Malaysia, tidak menjadi kesalahan serta menjadi hak peribadinya untuk membuat definisi sesuatu perkara berdasarkan perlembagaan.

"Saya berpendirian tidak salah bagi saya mendefinisikan perkara yang tidak ada kena mengena dengan hal DOJ dan 1MDB seperti yang cuba dikaitkan oleh kumpulan ADUN (pembangkang) berkenaan,” katanya.

- mkini

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP