Friday 19 August 2016

Pembunuh Adalah Warga Myanmar Yang Diberi Taraf PR Oleh Kerajaan Malaysia



Berita penemuan mayat Nor Amila Edrus Norsham, dalam keadaan tragis semalam sungguh mengejutkan seluruh Malaysia. Kanak-kanak berusia 5 tahun itu dilaporkan hilang minggu lalu sebelum ditemui mati dibunuh di kawasan semak di Kampung Kemensah, Hulu Kelang.

Polis telah menahan suspek dan identitinya kini didedahkan. Difahamkan suspek berusia 25 tahun adalah warga Myanmar yang ada pertalian keluarga dengan mangsa, suspek mendapat taraf penduduk tetap di negara ini.


Facebook suspek, Made Hamid

*Bapa arwah adik Edrus nie ada 4 org isteri..

*Edrus anak isteri no 4 (anak sulong). Dan dijaga oleh isteri no 2.

*Made hamid (suspek) adalah suami kepada Nazurah Norsham iaitu ank perempuan kepada isteri no 2.

*Made hamid (warga mymar) adalah menantu kepada ayah Edrus & isteri no 2.

*Made hamid(suspek) adalah abg ipar kepada arwah Edrus.

*Isteri no 4(ibu kandung arwah) berkerja di klcc.


Suspek ditahan di rumahnya di sekitar Jinjang Isnin lalu, yang kini ditahan reman.

Siasatan awal mendapati suspek dipercayai menculik mangsa untuk mendapatkan wang tebusan untuk menjelaskan hutangnya.

Mangsa dipercayai mati beberapa jam selepas diculik 11 Ogos lalu. Noor Amila Edrus, anak sulung daripada dua beradik, tinggal bersama bapa dan ibu tirinya di Jinjang Utara.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner P R. Munusamy berkata, kita akan buat permohonan untuk lanjutkan reman dan setakat ini siasatan hanya melibatkan seorang individu,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Sejak kanak-kanak itu dilaporkan hilang, kes itu mulanya disiasat sebagai kes orang hilang sebelum bertukar menjadi kes culik mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan selepas suspek tersebut ditahan.

“Namun setelah mayat mangsa ditemui hari ini, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya sambil menegaskan motif pembunuhan masih disiasat.

Jenazah mangsa selamat dikebumikan 12.30 tengah malam tadi di Tanah Perkuburan Islam Batu 5, Jalan Ipoh.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP