Sunday 4 September 2016

Bina Kem Tentera Di Marang: PAS Risau Helah Umno Kalahkan Hadi



PAS menyambut gesaan Umno Marang supaya projek pembinaan kem tentera dan kemudahannya di kawasan itu dengan penuh curiga.

Ketua penerangannya Mohd Nor Hamzah berkata gesaan itu berdasarkan keperluan politik Umno sahaja, dan bukan bagi keselamatan negara.

Katanya, Terengganu bukanlah negeri yang terletak berhampiran sempadan negara dan tiada isu keselamatan.

Malah, katanya, Terengganu sudah pun mempunyai kem untuk polis antirusuhan FRU, di Wakaf Tapai, berek polis Marang serta lapangan terbang tentera udara di Gong Kedak, Besut.

“Umum mengetahui, Umno kebiasaannya akan menang jika adanya kem anggota keselamatan di situ dengan undi pos, sebagaimana menteri besar Terengganu, menang nasib dengan undi pos di Seberang Takir yang mempunyai dua kem anggota keselamatan.

“Maka jelas tiada keperluan untuk membina kem askar dengan segera, apatah lagi di Marang Terengganu, kecuali atas alasan pilihan raya, iaitu ingin mengalahkan presiden PAS yang juga naib ketua ulama sedunia,” katanya.

Kerusi itu disandang oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

- mkini

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP