Friday 9 September 2016

RM11 Ribu Lesap Dari Tabung KWSP



Seorang warga emas mendakwa caruman wang simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang berjumlah lebih RM11,000 kini berbaki RM0.06 walaupun tidak pernah dikeluarkan.

Pesara terbabit, 77, menyedari perkara terbabit setelah di melakukan pemeriksaan potongan caruman di Pejabat KWSP di Jalan Kampung Datu selasa lalu.

Pesara terbabit yang dikenali sebagai Mr Kan, bekas kakitangan Jabatan Tanah dan Servey berkata beliau tidak pernah mengeluarkan wang simpanan terbabit sejak pencen pada 1993.

“Sejak berkhidmat sebagai kakitangan awam selama 23 tahun sehingga pencen, saya tidak pernah melakukan sebarang pengeluaran wang KWSP,” katanya memetik Utusan Borneo

Namun Mr Kan berkata dia dimaklumkan oleh pihak KWSP bahawa wangnya berjumlah RM11,217.12 telah dikeluarkan pada tarikh 15 Januari 1999 di Kuching.

Selain itu dia juga turut dimakluman terdapat tiga pengeluaran dilakukan iaitu pada 1989, 1993 dan 1999.

“Semua pengeluaran tersebut bukan dilakukan oleh saya dan kini saya meminta pihak berkenaan menyemak semula bagaimana pengeluaran wang KWSP boleh dikeluarkan orang lain dan tidak dikenali,” katanya ditemui di Balai Polis Sentral di sini, pagi semalam.

Mr Kan berkata dia terdetik untuk memeriksa wang di KWSP apabila salah seorang dari anaknya bertanya tentang status wang tersebut.

Satu laporan polis telah dibuat oleh Mr Khan di Balai Polis Sentral pada pagi semalam


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP