Tuesday 13 September 2016

Video: Terdapat Bukti Anwar Tak Lakukan Liwat, Kata Peguam AS



Peguam dari Amerika Syarikat, Kimberly Motley percaya terdapat banyak bukti yang menunjukkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini sedang menjalani hukuman penjara lima tahun tidak melakukan liwat.

"Baik, maksud saya Anwar tidak melakukannya," kata peguam itu apabila ditanya rancangannya untuk mencabar sabitan itu.

Sebagai contoh, Motley menegaskan bahawa penuduh Mohd Saiful Bukhari Azlan bertemu pegawai kerajaan dua hari sebelum kejadian yang dikatakan itu.

"Terdapat keterangan kononnya DNA ditemui pada pakaian mangsa yang dikatakan itu yang berbeza daripada pakaian yang dipakainya semasa dia kata dia diliwat.

"Kenyataan mangsa dikatakan menjadi sangat tidak konsisten dari awal hingga akhir, DNA tidak konsisten dari awal hingga akhir, DNA diganggu oleh pegawai polis dalam kerajaan ... Itu adalah keterangan di mahkamah dan kami gembira untuk berkongsi semua dokumentasi dengan anda ...

"Satu perkara bahawa kenyataan Anwar, versi beliau mengenai apa yang telah berlaku, perkara yang benar dari Anwar sentiasa konsisten. Dan itu adalah perkara tentang kebenaran bukan? Yang benar tetap sama dan penipuan berubah-ubah," katanya kepada pemberita di Putrajaya petang ini.

Anwar melantik peguam hak asasi manusia yang terkenal itu untuk membantunya dalam beberapa kes termasuk kajian beliau daripada Februari 2015 mengenai sabitan liwat.

Bekas pemimpin pembangkang itu sentiasa mengekalkan bahawa pertuduhan liwat itu, sama dengan yang pertama dihadapinya pada tahun 1999 dan telah direka oleh pesaing politiknya.

Bagaimanapun, kerajaan menafikan perkara ini.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP