Monday 21 November 2016

Keberanian Syazwan Zainon Berbahasa Inggeris Tambat Hati Rakyat Malaysia



Perhhhhhhh… Sempoi habis bebbb! Gelagat pemain pasukan Kedah yang baru sahaja diserap masuk ke dalam pasukan Harimau Malaya, Syawan Zainon atau lebih dikenali dengan panggilan Wan Kapet ini mencuit hati seluruh rakyat Malaysia.

Dalam satu temu ramahnya ketika selesai perlawanan Malaysia menentang Cambodia petang semalam… Gomez boleh nampak confident level mamat ni.. Perhhhh, memang power! Walaupun bahasa Inggeris dia agak berterabur.

Namun keyakinan diri yang ada pada dirinya harus dipuji… Tak kisah la grammar dan tatabahasa Inggeris berterabur hilang entah kemana… Tapi semangat dan keyakinan tu kena ada. Dalam satu video yang menjadi viral di laman Facebook ini, korang boleh tengok walaupun Inggeris Wan Karpet ni bersepai, tapi dia tetap steady.

Main bantai je, janji orang faham kan… Lantak la nak cakap tak pandai speaking pun, apa yang penting orang faham. Elok la dari wartawan yang tanya tu.. Hahahaha… Wartawan pun speaking English tak jelas… Jelas lagi Wan Kapet cakap.

Tapi itu semua tak penting… Sebab itu semua kita masih boleh belajar dan jangan pertikaikan kelemahan dorang. Walaupun bahasa Inggeris dorang berterabur tapi setidaknya dorang boleh masuk televisyen… Korang ada?? Haha!

Ronaldo dulu pun tak pandai cakap mat salleh jugak… Tapi lama kelamaan.. Haaa, macam air lajunya dia speaking! Apa yang penting yakin dan mahu belajar. Tergelak keluar air mata jugak la Gomez tengok video Wan Kapet ni… Memang kelakar… Sempoi habis! Yakin betul dia!! – TiraGomez/UtaraNews






PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP