Monday 7 November 2016

Nasrudin Cadang Beli Helikopter Mudahkan Urusan Dakwah



Menjawab kritikan orang ramai terhadap pendirian Pas yang mesra Umno-BN mutakhir ini, Ketua Penerangan parti itu, Nasrudin Hassan menyatakan hasrat untuk membeli helikopter.

“Kalau mampu beli heli, saya cadang nak beli heli supaya memudahkan urusan dakwah ini,” ujarnya semalam dipetik dari ruangan komentar Facebook beliau.

Kenyataan Ahli Parlimen Temerloh itu timbul sebagai reaksi terhadap komentar bernada sinis netizen di media sosial itu yang mengaitkan tuntutan hidup bersederhana dengan kereta mewah Vellfire.

“Islam mengajar hidup kesederhanaan maka gunalah kereta Vellfire dalam berdakwah,” ujar pengguna Facebook atas nama, Apis Naw.

Sementara itu, Ahmad Syahmi menyifatkan tidak timbul masalah untuk memiliki kenderaan mewah asalkan dengan atas usaha sendiri bukan menggunakan wang rakyat.

“Nak beli Mercedes paling mahal asal duit sendiri pun bagi saya tak kisah sebab hak dia. Tapi kalau guna duit rakyat atau bukan hak dia walaupun untuk beli tiub tayar kereta, ini yang bermasalah,” tegasnya.

Dalam satu respon yang lain, Nasrudin menjawab kritikan pengguna Facebook, Azil Ishak yang mempersoalkan adakah berbaik-baik dengan pihak yang tidak amanah itu politik matang.

“Berbaik-baik tu istilah Azil Ishak tapi istilah kami ialah mendekati bagi mereka yang boleh didekati untuk sampaikan dakwah,” ujarnya lagi.

Nasrudin pernah didedahkan memiliki kereta mewah Vellfire sebaik bergelar Ahli Parlimen walaupun sebelum itu beliau mendakwa dirinya adalah antara pemimpin Pas yang tidak berharta.

Bahkan, semasa ucapan penangguhan Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat pada 2012, beliau yang ketika itu menjadi ketuanya mengejutkan perwakilan apabila mengisytiharkan harta miliknya.

Tidak hairanlah orang ramai mempersenda Nasrudin supaya menjual sahaja kereta mewah dimilikinya itu jika benar sayangkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan perjuangan parti itu yang didukungnya.

Hal ini kerana Nasrudin melalui catatan panjang lebarnya mengaku “diserang rasa rindu yang tidak tertahan” sehinggakan “air mata deras mencurah” kerana tidak dapat menziarahi Abdul Hadi yang terlantar sakit di Turki pada 2014 disebabkan kononnya tidak mampu daripada segi kewangan.

- Malaysia Dateline 

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP