Thursday 10 November 2016

Trump Menang: Ramai Rakyat Amerika Ingin Pindah Ke Australia



Nampaknya selepas kemenangan bilionair Donald Trump semalam sebagaiPresiden baru Amerika Syarikat, dilaporkan ramai rakyat Amerika telah membuat keputusan untuk berhijrah ke negara lain.

Negara seperti Kanada dikatakan menjadi pilihan utama bagi mereka yang berada di negara berkenaan sehinggakan laman web untuk imigrasi ke Kanada telah tergendala kerana terlalu tinggi trafik yang menggunakannya dari kalangan rakyat Amerika.

Sementara itu, medium carian popular, Google mengeluarkan statistik menyatakan perkataan yang paling tinggi dicari oleh rakyat Amerika ketikan ini ialah 'Australia immigration' and 'New Zealand immigration'.

Menurut mereka, carian tertinggi perkataan berkenaan ialah pada pukul 4 pagi pada Rabu lalu di mana laman web untuk memohon visa ke New Zealand pelayarnya meningkat dua kali ganda.

Selebriti seperti  Miley Cyrus, Kesha, Cher, Barbra Streisand sebelum ini telah mengugut yang mereka akan berpindah ke luar negara jika Donald Trump memenangi kerusi sebagai presiden Amerika.

Menurut pegawai imegresen New Zealand berkata, ketika ini mereka telah menerima 1,593 permohonan berhijrah daripada rakyat Amerika sejak seminggu lalu dan ianya akan meningkat lebih tinggi dalam minggu ini.

Jumlah berkenaan terkini itu merupakan peningkatan 50 peratus daripada hari biasa. 

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP