Friday 25 November 2016

UPDATE Video Viral: Pasangan Biadap Terhadap Penguatkuasa Ini Akhirnya Ditangkap Polis



SUNGAI BULOH - Padah menghalang penjawat awam menjalankan tugas, lelaki dan wanita yang terlibat dalam insiden pagi semalam telah ditahan polis. 

Menurut sumber, pasangan berkenaan telah ditahan beberapa jam selepas video insiden itu viral di media sosial. 

Berdasarkan keterangan mangsa, Nurul Ain Isa, berkata, pasangan terbabit berang dengan tindakannya mengeluarkan saman terhadap mereka kerana tidak mempamerkan kupon meletak kereta. 

Mangsa telah menjelaskan bahawa saman yang telah dikeluarkan tidak boleh dibatalkan. Penjelasan itu membuatkan pasangan itu bertambah berang dan bertindak menghalang dan merakam gambarnya dengan tujuan menghalang mangsa menjalankan tugas.

Orang ramai dinasihatkan berhenti memuat naik komen-komen berunsur perkauman kerana insiden tersebut bukan melibatkan bangsa, sebaliknya sikap pasangan berkenaan yang tidak menghormati penjawat awam yang menjalankan tugas dan enggan mengaku kesalahan diri. - The Reporter

----------------------------


Semalam viral di Facebook apabila penjawat awam wanita dikepung oleh satu pasangan dan mereka seolah ‘membuli’ penjawat awam tersebut. Seorang menarik baju dan seorang lagi merakam video dari jarak dekat dan menghalang pegawai wanita itu untuk keluar.

Video tersebut telah mendapat lebih 27k perkongsian di Facebook. Walaupun ramai yang tak tahu perkara sebenar kejadian, tapi jelas di video tu menunjukkan pegawai wanita itu seperti dibuli. Ada lagi seorang pegawai wanita disitu tapi rakannya tu pun tak boleh buat apa-apa.

Biadap, kurang ajar


Tindakan kurang ajar seperti yang anda lihat di video itu telah mengundang kemarahan ramai orang.


Sudahpun ditahan

Beberapa jam selepas kejadian, akhirnya pasangan ni ditahan polis.


Sumber: ohbulan





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP