Monday 14 November 2016

Zuraidah Beri Jamal 48 Jam Untuk Mohon Maaf



Anggota parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin memberi masa 48 jam kepada Datuk Seri Jamal Yunos untuk menarik balik dakwaan yang mengaitkan ketua wanita PKR dengan serangan terhadapnya.

Dalam surat tuntutan itu, Zuraida menggesa agar Jamal, ketua kumpulan Baju Merah, membuat permohonan maaf dalam masa ditetapkan.

Jika Jamal tidak berbuat demikian, beliau mungkin akan dikenakan tindakan undang-undang, kata Zuraida.

"Pada 13 November dia buat dakwaan yang tak benar dan berunsur fitnah. Dan dalam video jelas saya tidak ada di situ kerana itu insiden pergelutan antara Baju Merah dan polis.

"Dia juga memalukan saya dengan tuduhan saya pukul dia. Dia memalukan saya sebagai anggota parlimen dan menjejaskan reputasi saya.

"Dengan itu maka saya minta dia dalam masa 48 jam untuk buat penarikan kata-kata dan mohon maaf pada saya dan bayar apa-apa kos kerugian sewajarnya kerana kerosakan yang dilakukan semalam," kata Zuraida.

Beliau berkata demikian pada sidang media di lobi Dewan Rakyat hari ini.

Menurut Zuraida lagi, pihak peguamnya telah menghantar surat tuntutan tersebut ke melalui faksimili ke pejabat Jamal tengah hari tadi.

'Dia ancam nak cincang'

Sementara itu, pada esok pula, Zuraida akan membuat laporan polis ekoran ancaman keselamatan oleh Jamal.

"Dia ancam kita nak cincang, ambil darah. Jadi kita akan buat laporan polis esok pukul 10 pagi di Ampang dan di seluruh negara.

"Sudah tiba masanya ketua polis negara bertindak mengurung Jamal yang sangat buas dan berbahaya ini dengan pelbagai siri ugutan," katanya lagi.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP