Sunday 11 December 2016

Pembangkang tak buat 'surat terbang' sebodoh ini,..



Bekas menteri Umno Tan Sri Zainuddin Maidin mendakwa, beliau mempunyai prasangka surat yang kononnya dikeluarkan oleh pejabat Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi diada-adakan oleh pihak jabatan perang sarap Umno atau BN sendiri.

Semenjak semalam, surat yang kononnya ditanda tangani oleh Ahmad Zahid menjadi viral di media sosial dengan kandungannya yang menuntut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak segera berundur daripada kerajaan serta melepaskan jawatan.

"Pembangkang tidak mungkin membuat surat terbang yang sebodoh dan semudah ini untuk melagakan Najib dan (Datuk Seri Ahmad) Zahid (Hamidi).

"Bila membaca sahaja surat terbang (Ahmad) Zahid kepada Najib yang berlogo kerajaan yang disebarkan menerusi internet,saya terus tidak percaya kerana kandungannya amat cetek, tidak munasabah dan tidak serius untuk betul-betul meyakinkan orang ramai apatah lagi orang yang berakal.

"Surat itu menampakkan Zahid membuat pemilihan kabinetnya menggantikan kabinet Najib secara rambang sahaja untuk sebaran dengan pantas, bagaimanapun, tidaklah dapat dinafikan ramai juga yang orang simple minded akan terus percayainya terutama di kampung-kampung," ujar beliau dalam blognya, hari ini.

Semalam, Najib ketika mengulas surat yang sama berkata, helah kotor pembangkang yang cuba melagakan beliau dengan Ahmad Zahid menerusi penyebaran surat palsu bukan sahaja gagal, malah tidak akan sesekali berjaya menggugat perpaduan dalam Umno.

Taktik murahan dengan menyebarkan dakyah palsu kononnya Ahmad Zahid cuba menunjukkan tentangan jelas menunjukkan betapa pembangkang kini berada dalam keadaan amat terdesak.

Mengulas lanjut, Zainuddin berkata, surat itu diada-adakan jabatan berkenaan untuk membolehkan tuduhan dilemparkan kepada pembangkang dalam keadaan momentum pemulihan imej Najib dirasakan tinggi setelah berakhirnya persidangan agung Umno baru baru ini.

"Memang benar anggapan saya, belum pun surat layang itu tersebar dengan luas, presiden UMNO yang juga perdana menteri telah membuat penafian dan menuduh pembangkang yang menyebarkan kabar angin itu," tambah bekas ketua pengarang akhbar Utusan Malaysia itu lagi.

Di samping itu, ini juga adalah satu lagi backfirekepada Umno dan kerajaan selepas penarikan balik undangan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad ke upacara pengangkatan sumpah Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung, ujarnya.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP