Sunday 22 January 2017

MCA Sah Minta Jawatan TPM

Laman web Jabatan Penerangan sahkan MCA minta jawatan TPM


PERDANA Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dilapor menafikan dakwaan Tun Mahathir bahawa parti komponen BN, MCA pernah meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri.

"Sejak saya jadi PM, MCA tidak pernah minta nak jadi TPM. MCA dah dapat jadi menteri pun mereka sudah berterima kasih dah," kata Najib.

Seperti biasa apa sahaja yang keluar daripada mulut Najib tentu sekali tidak boleh dipercayai kerana beliau sudah banyak kali kantoi menipu.

Contohnya sebelum ini Najib disahkan menipu berhubung status hartanah Forest City yang dikatanya dijual kepada warga asing secara 'leasehold' (pegangan pajak) padahal laman web dan papan iklan Forest City mengesahkan bahawa hartanah tersebut dijual secara 'free hold' (hak milik kekal).

KLIK - Laman Web Forest City sahkan status freehold (hak milik kekal)

Jadi dalam hal ini, aku cuba membuat carian di internet untuk menyemak sama ada benar atau tidak kata Najib bahawa MCA tidak pernah minta jadi TPM sejak beliau menjawat jawatan PM sejak 3 April 2009.

Jika Najib berkata benar, maknanya Tun Mahathir menipu, namun jika sebaliknya maka jelaslah Tun Mahathir berkata benar, dan Najib lah yang menipu.

Hasilnya aku jumpa laman web Jabatan Penerangan Malaysia, yang mengesahkan bahawa Najib menipu lagi.

Web Jabatan Penerangan mengesahkan bahawa MCA pernah meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Pengerusi BN untuk diisi oleh presiden parti itu pada bulan April 2009 bagi mencerminkan "perkongsian kuasa sebenar".


Jadi jelas di sini Najib kantoi lagi menipu. Tapi aku tak hairan pun sebab Najib sudah biasa menipu, setakat menipu macam ni memang perkara biasa bagi dia.

Dipetik dari milo suam


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP