Thursday 23 March 2017

Dedak Cabar Mukhriz Debat

Mukhriz dicabar debat mengenai kekayaan




POKOK SENA: Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Seri Mukhriz Mahathir, kini dicabar berdebat mengenai punca kekayaan dimilikinya yang didakwa mencecah berbilion ringgit.

Cabaran terbabit dilontarkan bekas Pegawai Khas Politiknya, Haris Che Mat, yang sedia berdebat dengan bekas Menteri Besar Kedah itu. Haris yang juga Naib Ketua Bahagian UMNO Bahagian Pokok Sena, berkata beliau mahu sesi debat itu diadakan sebelum Ramadan ini di Parlimen Jerlun.

"Saya mencabar Mukhriz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ayer Hitam untuk berdebat bagaimana beliau mampu menjadi seorang 'multi billionaire' dalam tempoh yang singkat.

"Saya dan orang ramai, sangat ingin tahu sama ada beliau jadi kaya atas usaha sendiri atau sebaliknya, kerana Mukhriz bukan dari keturunan datuk nenek yang hartawan.

"Majlis debat ini juga perlu diadakan sebelum Ramadan ini di Jerlun. Mukhriz cuma perlu tentukan tarikh, masa dan tempat," katanya pada sidang media di kediamannya dekat Taman Bunga Sena di sini, hari ini.

Haris berkata, sudah tiba masanya Mukhriz mendedahkan punca kekayaannya, kerana selama ini pembangkang sering mempertikaikan kemewahan dimiliki pemimpin Barisan Nasional (BN) termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Adalah tidak logik bagi Mukhriz memiliki kekayaan membabitkan aset dalam dan luar negara hanya melalui warisan daripada bapanya, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Kekayaan Mukhriz juga wajar dipertikaikan kerana hanya memegang jawatan politik penting dalam BN tidak sampai tempoh 10 tahun," katanya.




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP