Tuesday 21 March 2017

Nik Abduh 37: PAS Setuju PKR Teraju Selangor Pada PRU13 Tapi Kini Beza


Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, pihaknya bersetuju untuk PKR menerajui kerajaan negeri Selangor selepas pilihan raya umum ke-13 tetapi ia tidak akan sentiasa kekal seperti itu.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa parti itu mensasarkan untuk mentadbir Selangor pada pilihan raya umum ke-14, dan juga Kelantan, Terengganu, Kedah serta Perak.

"Kita melihat lima negeri termasuk Selangor sebagai sasaran.

“Yang ada sekarang adalah hasil daripada PRU13 yang mana kita bersetuju PKR memimpin.

“Sekarang sudah berbeza dan tidak sama dengan PRU13, kita buat sasaran kita,” katanya yang dipetik akhbar Sinar Harian, hari ini.

Nik Abduh berkata, sasaran itu telah diputuskan oleh Jawatankuasa PAS Pusat dan telah diluluskan di setiap peringkat.

Nik Abduh juga mempertahankan kenyataan Abdul Hadi dalam video yang memaparkan presiden PAS itu berkata bahawa baki negeri-negeri lain diserahkan kepada Umno, yang kemudiannya dinafikannya.

“Yang Tok Guru (Abdul Hadi) sebut negeri Umno dah perintah, makna kekal, bukan bermakna ada satu pakatan, sekiranya Pakatan Harapan nak, dia kena usaha sendiri,” katanya lagi dipetik akhbar itu.

PAS enggan bekerjasama dengan HARAPAN dan mengugut akan memutuskan hubungan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang baru-baru ini menyertai gabungan itu.

Parti itu dikatakan masih kecewa dengan serpihannya, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan DAP.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP