Thursday, 30 March 2017

RUU355: Hujah Tantawi Memang Bodoh


Bila baca jawapan Tantawi terhadap anggapan umum yang menjadi bahan ketawa ramai orang bahawa PAS sudah kena main dengan UMNO, kesimpulan pertama yang saya boleh buat ialah..... Tantawi ni tak berapa cerdik sungguh rupanya.... Padahal tinggi jawatannya dalam PAS tu.... mantan Ketua Pemuda PAS Pusat, dan sekarang menduduki kerusi Ketua Penerangan PAS.

Sebahagian isi jawapannya ialah mengiyakan tanggapan umum bahawa PAS kena tipu dengan UMNO, manakala sebahagian lagi ialah seperti mengaku akan kebodohan PAS dalam isu RUU355 ini... Jawapan Tantawi itu langsung tidak membantu mempertahankan kebodohan PAS.

Cerdikkah Tantawi, bila dia tulis bahawa Hadi telah membentangkan usul pindaan RUU355 pada sidang parlimen pada tarikh sekian-sekian, dan perbahasan mengenainya ditangguhkan pada sidang yang akan datang.... Padahal semua orang tahu bahawa Hadi tidak pernah bentang pun, dia cuma baca tajuk kemudian mohon pembentangan usul itu ditangguhkan.... Lagi pun, bukan menjadi amalan parlimen Malaysia bahawa sesuatu usul dibentangkan tetapi perbahasan ditangguhkan ke sidang akan datang, kalau tak silap saya lah.

Cerdikkah Tantawi, bila dalam perenggan berikutnya dia tulis bahawa Hadi telah membentang usul pindaan RUU355 untuk bacaan kali kedua pada tarikh sekian-sekian, kemudian mengaku Hadi minta tangguh untuk memberi peluang kepada MP untuk mengkajinya terlebih dulu.... Tantawi tahu ke tak tahu, bahawa itulah benda yang menjadi bahan ketawa orang..... Sendiri minta tangguh, sendiri bagi alasan bodoh, sendiri tuduh DAP dan Amanah yang halang RUU355.

Cerdikkah Tantawi, bila dia tulis bahawa UMNO kata akan ambil alih RUU355 maka PAS bagi laluan, dan bila Najib kata UMNO tak akan bentang RUU355, maka kembali kepada format asal iaitu PAS akan bentang.... Maknanya, Tantawi nak royat, PAS bukan kena tipu dengan UMNO... O'aloh, kena tipu lah tu...! Pakchik jual apam balik kat pasar pagi lagi brutal, dia kata dalam isu RUU355, UMNO tak nak tipu PAS, tapi PAS yang paksa UMNO suruh tipu dia.

Cerdikkah Tantawi, bila dia tulis kononnya semua MP PAS sentiasa dalam mood (Tantawi tulis mode) bersiap-sedia jika perbahasan mengenai RUU355 timbul pada bila-bila masa.... Padahal semua orang tahu minggu lepas 6 orang MP pembangkang bersoal-jawab dengan Jamil Khir, mengenai RUU355, dan tidak ada seorang pun MP PAS yang mengambil bahagian, sebaliknya semua duduk sambil meriba tangan sahaja.... mood bersedia apa tu, bersedia nak berak ke...?

Ish, malaslah aku nak tulis panjang-panjang..... Pendekata, PAS memang tak ada hujah untuk mempertahankan tindakannya bermesra dan berdakap dengan UMNO.... Dulu, alasannya sebab kononnya UMNO dah kembali kepada Islam dan sokong hudud...... Sekarang macam mana...? Hudud mana...? RUU355 mana...?

fb awang





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

3 comments:

Saiful Azmi Husin 30 March 2017 at 16:58  

Seperti yang dijangkakan, golongan Munafiq Laknatullah didalam Pakatan Hopeless (PAN Imayam, OKR & PPBM & DAPigs) amat bergumbira bersama kaum kafir harbi didalam BN dan juga Pakatan Hopeless kerana amat bangga usaha PAS untuk mendaulatkan Undang-Undang Islam terbantut!

Kepada kaum Islam di Malaysia..adalah jelas sekali kaum Munafiq Laknatullah dalam Pakatan Hopeless adalah hamba kepada kaum Kafir Harbi Laknatullah! Ini bermakna sebarang undi kepada kaum Munafik ini samalah dengan mengundi kaum Kafir Harbi yang suka Berzina, Sodom, Berjudi, Minum Arak, kaki Rasuah, dan sebagainya!

Faizal Shah Abdul Wahab 30 March 2017 at 23:00  

Fuhhh dia punya comment semua Kau kafirkan. Wei mangkok orang pun nak RUU takde la bangang macam kau! Kalau orang kafir baca ayat orang Islam macam kau dia pun taknak dekat Islam la Bangang! Orang macam kau la yang burukkan Islam semua Kat laknatkan kau kafirkan konon bani Kau lah yang perjuangkan Islam. Ahlak mcm orang mabok!

xairlinepilot 31 March 2017 at 02:50  

PAS = Parti Anutan Syaiah

Ustaz Kambing... mbekkkkk

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP