Wednesday 12 April 2017

Rafizi: Terima Kasih Hadi..


KUALA LUMPUR - Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menzahirkan ucapan terima kasih berhubung ingatan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi, yang meminta beliau bertaubat.

Rafizi yang juga merupakan ahli Parlimen Pandan berkata, beliau sedar sebagai manusia biasa, beliau tidak akan terlepas daripada melakukan dosa.

"Seperti mana ingatan Datuk Seri Hadi minta saya bertaubat, saya juga harap Hadi menerima dengan terbuka ingatan saya mengenai dana 1MDB yang mengalir dari akaun peribadi Datuk Seri Najib Tun Razak kepada seorang tokoh yang rapat dengan pimpinan Pas," katanya kepada Sinar Online.

Beliau berkata demikian bagi mengulas gesaan Hadi yang menyifatkan tuduhan beliau bahawa Pas menerima dana daripada 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) sebagai pembohongan besar dan tidak berasas.

Sehubungan itu, Abdul Hadi yang juga merupakan Ahli Parlimen Marang meminta agar pemimpin PKR itu segera bertaubat.

[ARTIKEL BERKAITAN: Sudah maafkan, tapi Rafizi perlu bertaubat

Mengulas lanjut, Rafizi berkata, budaya ingat mengingatkan itu sewajarnya kita suburkan dalam masyarakat.

"Atas kesedaran saya tidak lari dari dosa juga, saya sangat peka kepada amanah saya sebagai wakil rakyat kerana saya lebih takut kepada ALLAH.

"Sebab itu saya tidak kisah apa pun panggilan asalkan saya sudah buat amanah saya," katanya.

Oleh itu, katanya besar harapannya, agar Hadi  bersikap terbuka dengan bukti yang bakal beliau bentangkan kerana belum terlambat untuk mengelakkan Pas semakin terjerat dengan muslihat Najib.

Terdahulu, mengenai dakwaannya itu, Rafizi akan membawa bukti kepada pihak SPRM dalam minggu ini.









PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP