Monday 22 May 2017

PAS SUDAH GILA...

KENAPA PAS SEMAKIN PELIK? ADAKAH INI BAHANA KERANA BERKAWAN DENGAN UMNO?



Pecat dulu baru Pas Selangor nyatakan pendirian - tidakkah ini benar-benar pelik?

Pas Selangor dilaporkan akan menyatakan pendirian berhubung kedudukan 13 Adun mereka hanya jika tiga Exconya dipecat oleh Menteri Besar, Azmin Ali.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Salehan Mukhyi berkata, dakwaan kononnya semua Adun Pas di negeri ini bersedia keluar daripada pentadbiran negeri pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali adalah satu dakwaan tidak berasas.

"Itu tak benar. Nak tahu apa benar, tunggu selepas dipecat, barulah kita akan beritahu sesuatu yang benar," kata beliau.

Nak nyatakan pendirian apa lagi?

Kenapa Pas Selangor seolah-olah masih nak mengugut Azmin Ali?

Tidakkah pendirian Pas Selangor sudah diketahui umum iaitu parti itu tiada lagi apa-apa hubungan dengan PKR?

Bukankah Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR yang bermakna 13 Adun berkenaan juga secara automatik tiada hubungan lagi dengan kerajaan Pakatan Harapan di Selangor?

Kenapa Pas tak habis-habis bermain sandiwara tentang kedudukan 13 Adun mereka di Selangor sedangkan ia sebenarnya tidak perlu dibahaskan apa-apa lagi?

Bila parti sudah tiada hubungan, bermakna 13 Adun Pas juga tiada hubungan lagi dengan PKR dan Pakatan Harapan.

Walaupun masih duduk sebagai Exco, tidak ada sesiapa yang mengiktiraf tindakan Pas masih bergayut pada jawatan tersebut dari segi moral. Semua orang yang waras akan mengatakan Pas perlu berundur secara terhormat tanpa perlu berlengah-lengah lagi.

Di mata umum, Pas dilihat hanya bertahan semata-mata kerana jawatan, gaji dan ganjaran yang dirasa begitu sukar untuk dilepaskan, bukan kerana perjuangan atau prinsip moral yang mahu dipertahankan.

Kenapa Pas semakin pelik kebelakangan ini?

Adakah ini bahana kerana berkawan baik dengan UMNO?

Atau Pas bersikap pelik sekarang kerana itulah skrip yang disediakan UMNO bagi tujuan mengkucar-kafirkan Pakatan Harapan?

- ShahbudinHusin




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP