Saturday 27 May 2017

Pelik: Polis Baru Nak Siasat Kes Nyala Lilin 2 Tahun Yang Lalu

Polis siasat Nurul Ilham Anwar


Polis sedang menyiasat penglibatan Nurul Ilham Anwar dalam acara nyalaan lilin bagi menyatakan sokongan terhadap bapa beliau Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang dipenjarakan.

Siasatan itu dikatakan dibuat susulan laporan polis oleh timbalan ketua balai Klang Selatan pada malam perhimpunan itu pada 15 Februari 2015.

Nurul Ilham disiasat bawah Seksyen 9 Akta Perhimpunan Aman kerana gagal memberi notis 10 hari kepada polis sebelum acara itu.

Pertemuan dengan pegawai penyiasat dibuat di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Bagaimanapun, Nurul Ilham, 33, memilih berdiam diri dalam sesi yang hanya berlangsung 10 minit itu.

“Saya amat terkejut kerana perhimpunan aman yang dilakukan oleh kami sejurus selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan disoal siasat walaupun sudah hampir dua setengah tahun.

“Saya beranggapan ini satu tekanan yang dikenakan kepada kami, anggota keluarga DSAI (Anwar) yang terus komited dalam agenda membebaskan beliau,” katanya dalam sidang media kemudiannya.

Nurul Ilham mengambil bahagian dalam acara di Padang Chetty Klang itu lima hari selepas Anwar disabitkan bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan dan dijatuhi hukuman penjara lima tahun.

- mkini




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP