Friday, 30 June 2017

Bodohnya Pas Sudah Tidak Boleh Dicover Lagi...

'Jangan undang beruang tampar nyamuk di muka kancil'


PAS berpendapat ada pihak tertentu yang pergi "meronda" membuat aduan di Paris, Switzerland dan AS supaya pihak berkuasa negara asing mengambil tindakan dalam isu 1MDB.

Menganggap mereka sebagai "singkat akal", Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan berkata, parti itu juga tahu ada pihak yang sengaja menjemput AS untuk campur tangan dalam urusan dalaman Malaysia.

"Soalnya, apa motif mereka buat aduan di AS mengenai isu 1MDB? Kenapa singkat akal mereka, lapor hal negara kita kepada Amerika yang berlagak polis dunia itu ?" katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Nasrudin yang baru-baru ini gagal terpilih sebagai seorang daripada naib presiden PAS menjelaskan itulah keadaan yang dimaksudkan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini.

Apa pun salah laku dalam negara, katanya, ia wajar diselesaikan melalui perhitungan dalaman.

"Rakyat boleh guna kuasa undi dalam pilihan raya untuk tukar kerajaan," katanya.

"Jangan undang beruang untuk tampar nyamuk di muka kancil," katanya secara berkias.

Biar kita tanggung

Bagaimanapun tidak dinyatakan yang dirujuk Nasrudin sebagai "kancil" iaitu sejenis haiwan yang terkenal dengan kecerdasannya mengikut cerita rakyat di negara ini.

Pada 24 Jun lalu Abdul Hadi berkata sejarah mengajar bahawa campur tangan asing dalam hal ehwal dalaman negara hanya akan membawa kerugian.

Oleh itu, presiden PAS itu menjelaskan pihak yang mahu orang asing campur tangan dalam hal ehwal Malaysia untuk mendapat keuntungan politik adalah “tidak beriman dan budiman”.

Menurut Abdul Hadi, segala skandal dan kemelut negara perlu diselesaikan secara dalaman, tanpa mengira betapa buruknya sistem dalaman itu.

“Jangan kita mengulangi sejarah dengan menjemput pihak asing untuk menyelesaikan masalah dalaman kita seperti BMF, PERWAJA, Tabung Haji, KWSP, dan terkini isu 1MDB yang bersorak gembira supaya diberi ruang penyelesaiannya oleh mahkamah di negara asing.

“Apa pun keputusan isu dalaman kita, biar mahkamah kita sendiri menyelesaikan atau mahkamah rakyat kita menyelesaikannya.

"Sebodoh-bodoh dan sezalim-zalim dalaman kita,biar kita yang tanggung sendiri dan akhirnya berkat kesabaran, pasti sedar dan insaf,” katanya menerusi surat terbuka yang ditujukan kepada semua parti politik.


Pemimpin PAS mula dari presiden hingga ke pemimpin bawahnya semua bahlul belaka. Mana tidaknya, mereka tuduh pembangkang beri semua maklumat kepada pihak luar supaya campurtangan dalam negara kita. Rupanya pembangkang sangat hebat kerana dapat membekalkan data dengan terperinci. Semua maklumat wang 1MDB yang digunakan sangat jelas siapa penerimanya, berapa jumlahmya,bila tarikhnya,apa nama banknya. Tidakkah lebai bodoh namanya..?






PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

5 comments:

pok amid littor 30 June 2017 at 08:56  

Kalu nak bodek kleptokrat pun, jangan lah sampai terlihat yang kamu tu bahlol dan tolol!!

Atau masih duk khayal tontoni video lucah pay-per-view masa kat Jerman dulu?

kampong lad 30 June 2017 at 12:18  

ok, u.s. ada kepentingan tapi bagaimana pula dgn 6 negara lain spt switzerland yg juga turut menyiasat hal ini, apa matlamat depa?

Paul Baggio 30 June 2017 at 18:54  

Larr....blogger ni mesti keturunan mamak kutty mendeliar yg tolong Portuguese serang Melaka pd 1511. SIAL punya mamak!

mansor 30 June 2017 at 20:24  

Kleptokrat berterimakasih dgn rakyat yg macam anda...

Racun Bisa 2 July 2017 at 11:28  

Nasarudin, Anar dgn Abduh ni sama je 3 x 5

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP